Friday, March 27, 2009

IDEA 2001 - SUDAH DILANCARKAN SECARA RASMI????

Pada tahun 2001, aku membaca sebuah kertas dasar sebuah pertubuhan yang disusun dan dibincangkan secara maya dan akhirnya apa telah capai kata sepakat ianya dipublishkan ke laman web untuk tatapan ramai. Aku telah print dan simpan kertas dasar tersebut.

Selepas itu, aku kerat dan tampalkan di kulit belakang planer 2001 satu huraian mengenai "Tugas kita adalah memantau dua gagasan besar politik yang terdapat di Malaysia iaitu BN dan BA....... akhir dua gagasan besar ini akan di satukan" itu lebih kurang bunyi ayat tersebut.

Planer tersebut aku bawa kemana-mana sahaja aku pergi sepanjang tahun 2001 dan satu hari kebetulan aku berjumpa dengan seseorang yang telah keluar dari pertubuhan di atas menyertai PAS sejak 1999.

Aku bertanya beliau, "1. Adakah ini bermakna pertubuhan yang enta sertai dulu lebih tinggi dari ke dua-dua gagasan yang disebut itu? 2. Adakah ahli-ahli dari pertubuhan itu telah diserap dikedua-dua gagasan tersebut atau hanya di dalam PAS sahaja? 3. Adakah enta bersetuju dengan gagasan tersebut?"

Dia tidak jawab sepatahpun, aku tunggu jawapannya sejak dari tahun 2001, hingga sekarang 2009 sudah hampir lapan tahun. Tidak mempunyai jawapan.

Rupa-rupanya jawapan telah mula terserlah sejak akhir-akhir ini, sehinggakan mereka yang amat tidak suka kepada gagasan-gagasan idea mereka-mereka itu sejak dulu, sudah terpengaruh tanpa sedar dengan hujah-hujah yang diketengahkan melalui lisan individu-individu yang mereka thiqah dan hormati.

Bijakkkk........ Bijakkkk



Ia bukan sangkaan lagi, jika gerakan ini tidak dihalang, perjuangan suci Islam yang ingin kita tegakkan akan terbantut sekali lagi seperti tahun 1969 dahulu dan mungkin ucapan Ir. Hj Phahrolrazi Zawawi, YDP Kawasan Kuala Kedah di Muktamar Agung PAS tahun 2007, telah menjadi kenyataan.

1 comment:

ALI MAIDIN said...

bagi cerita terang2 sikit.