Sunday, October 26, 2008

Alhamdulilah - Banjir Sudah Mula Surut

PAS Kawasan Kuala Kedah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung ataupun tidak membantu mangsa banjir di Dewan Undangan Negeri Anak Bukit baru-baru ini.

Sekarang air bah (banjir) semakin surut, operasi membersih sedang giat dilakukan oleh tuan rumah yang terlibat dan ada beberapa NGO yang turut sama membantu membersih tempat awam yang terlibat seperti surau, sekolah, penempatan, PASTI dan rumah persendirian yang melibatkan warga tua serta kurang upaya.

InsyaAllah, pihak PAS Kawasan Kuala di bawah Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Anak Bukit akan mengadakan majlis penghargaan dalam waktu yang terdekat bagi meraikan mereka yang terlibat membantu mangsa banjir samada daripada kakitangan perkhidmatan awam iaitu polis, PGA3, Jabatan Pendidikan, Guru Besar dan warga sekolah Sek Keb Titi Gajah, Sek Keb Gunung, Sek Wawasan, MADA, JPS, Pejabat Daerah, Penghulu, Ketua Kampung dan pihak NGO seperti Yayasan Salam, Haluan, Yayasan Amal, Nisa', PASTI, PAS Cawangan dan individu-individu tertentu.

Segala sumbangan dan jasa baik terutama 2 orang penghulu iaitu En. Mohd Zubir Abd Rahman dari Mukim Gunung dan En. Ahmad Fadzil Hashim dari Mukim Titi Gajah yang diamanahkan menjaga 4 pusat pemindahan serta Ketua Kampung yang baru dilantik iaitu Sdr Sharif Ali - Simpang 4 Tanjung Bedil, Ustaz Abdullah Hashim - Sungai Baru, Suib Mahmud - Taman Indah, Nordin Mohd Noor - Titi Gajah, Sdr Yusof Man - Taman Aman, Sdr Mansor Din - Alor Madi, Ustaz Abdullah Kasim - Anak Bukit, Abd Razak Din - Seberang Anak Bukit dan lain Ketua Kampung dalam DUN Anak Bukit yang membantu mengurus Penempatan Banjir.

Tahniah kepada YB Mohd Nasir Mustaffa selaku ADUN Kubang Rotan yang juga Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah - telah mengambil alih sepenuhnya tanggung jawab mengurus operasi banjir di Anak Bukit daripada kekandanya YB Amiruddin Hamzah yang terpaksa berada di luar negeri atas urusan Kerajaan Negeri, seterusnya tahniah Hj Azim Hj Ahmad, Pengarah MTD Anak Bukit, Hj Harun Kamis Setiausaha MTD, Hj Yazid Hj Hashim Bendahari PAS Kawasan, Ustaz Kasim Md Isa Pengarah MTD Pengkalan Kundor, Sdr Helmi Khalid Ketua Pemuda, Sdr Abd Razak Osman, Ustaz Rizuan Abu Bakar, Sdr Latif, Sdr Fuad Lazim, Sdr Ahmad Leha, Sdr Azizi Abdullah, Saw Lean Keaw, Zulkifli Nayan, Puan Zakiah Baharom dan ramai lagi yang tak sempat disebut nama mereka sekali lagi PAS Kawasan Kuala Kedah mengucapkan ribuan terima kasih atas kerjasama yang diberikan.

Tidak dilupakan ucapan terima kasih kepada rombongan isteri Menteri Besar dan isteri EXCO Kanan kerajaan Negeri yang turut samada meredah banjir memberi bantuan dan sumbangan.

Semoga Tuhan membalas jasa baik yang dihulurkan dalam membantu mereka yang terkena musibah.

Terima kasih.

Ketua Penerangan
PAS Kawasan Kuala Kedah

No comments: