Monday, November 16, 2009

Tahniah - Dr Isa, Speaker DUN Kedah

Tahniah aku ucapkan kepada Dr. Isa.

Tegas dan kuat aqidah.

Ketika mesyuarat Badan Perhubungan Pas Negeri Kedah beberapa bulan yang lalu. Dalam isu mengenai ketidak hadiran 2 kali berturut-turut, Datuk Abu Hassan Shariff, Bekas ADUN Kota Siputeh, ketika diminta pandangan beliau apakah tindakan yang akan beliau lakukan.

Beliau jawab dengan ringkas dan padat, "Maklumkan kepada SPR kerusi Kota SiPuteh kosong, ana tak mau syubahat tanggung dosa kerana biar dia makan duit rakyat tanpa hak sebagai gaji".

Dia duduk di kerusi tempat biasa sebelah kanan aku masa tu. Cukup jelas masuk dalam telinga, perkataan takut dosa.......... sruuup masuk dalam telinga aku terus masuk dalam hati, penuh kesedaran dan keinsafan. Seorang yang bukan Ustaz kadang-kadang lebih tinggi aqidahnya daripada Ustaz yang mengaji mana hala nuuuuu.................

Perbincangan seterusnya tak boleh cerita la, rahsia jamaah. Itu pun tak faham ke?

Mungkin pihak BN akan buat rayuan, itu tak kisah. Yang penting esok 17 November 2009, sidang DUN aman dari kacau ganggu UMNO/BN pasai nak bagi Abu Hassan masuk kedalam Dewan jugak. Inilah masalah bila orang tak bagi masuk pulun nak masuk, tapi bila orang pangge suruh mai, asyik dok tuang jeeeee.......... (Tuang tu ponteng lah kalau nak tau).

"Kerusi DUN Kota Siputeh diisytiharkan kosong dan membuka laluan kepada pilihan raya kecil jika penyandangnya dari Umno, Datuk Abu Hassan Sarif gagal dalam rayuannya.
Keputusan tersebut dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur petang ini setelah mendengar permohonan Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail untuk semakan kehakiman terhadap keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang mengekalkan Abu Hassan sebagai ADUN di situ.


Abdul Isa memfailkan saman pada 1 Oktober lalu, menamakan Abu Hassan daripada BN dan SPR sebagai responden."

berita lanjut klik Malaysiakini

2 comments:

ALI MAIDIN said...

Kalau ada Adun Pas tuanng pun kena buat macam tu juga tau... wooo

Anonymous said...

kota seputih akan mengulangi sejarah di perak...
keputusan memihak kpd depa