Wednesday, January 13, 2010

Nabi Seorang Pembelot??? Di Kupas Oleh Mohamad Sabu

Junjungan Mulia, Rasulullah saw telah mengerahkan sahabatnya keluar dari Mekah, ada antara mereka pergi ke Habsyah (Etophia) menyeberangi laut Merah dalam tahun ke 7 kenabiannya. Akhir baginda sendiri telah keluar dari Mekah tanah tumpah darahnya untuk pergi ke Madinah.

Setelah berada di Madinah beliau berjaya membentuk sebuah negara yang kukuh dengan termaktubnya Piagam Madinah, mengadakan perjanjian persefahaman dengan pihak Yahudi, Kristian dan Musyrikin. Beliau hanya 3 kali pulang ke Mekah selepas itu, iaitu pertama ketika ingin menunaikan ibadah Umrah di halang oleh pihak Musyrikin Mekah lalu termeterai Perjanjian Hudaibiah, kedua ialah pada tahun ke 8 Hijrah ketika melakukan operasi Fathul Mekah dan ketiga ketika melakukan ibadah Haji yang dikenali sebagai Haji Wida' pada tahun ke10 hijrah.

Nabi menghabiskan seluruh sisa hidupnya selepas keluar dari Mekah di Madinah, wafat bukan di Mekah, tetapi di Madinah dan dikebumikan di Madinah!!! Menentang orang-orang Mekah yang berasal dari tanah tumpah darahnya. menentang Raja dan orang-orang besar di negeri kelahirannya Mekah.... malah ada diantara mereka dibunuh dalam pertempuran....

Bahasa kasar dan mudah, boleh disebut bahawa Junjungan Mulia Nabi Muhammad saw berpakat dengan orang luar dari tanah tumpah darahnya, membina kekuatan dan akhirnya untuk datang menakluk kembali tanah tumpah darahnya!!!

Persoalannya apakah Nabi seorang yang tidak patriotik?
Persoalannya apakah Nabi seorang pembelot?
Persoalannya apakah Nabi tidak wala?
Persoalannya adakah Nabi ektremis?

Untuk menjawab semua persoalan tersebut, ikuti Motivasi Rakyat bersama


HJ MOHAMMAD SABU
13 JANUARI 2010
RABU
9.00 MALAM
DI MADRASAH AL-HASANIAH,
KG BARU, TAMBAK BUNGA,
ALOR SETAR, KEDAH
Tajuk: Pemerintahan Khalifah


Anjuran: PKWR Kubang Rotan

No comments: