Wednesday, July 29, 2009

Jabatan Insolvensi Cekik Darah dengan Akta Lapuk 1967???

Kali pertama dalam hidup aku berurusan dengan Jabatan Insolvensi.

Tujuan berurusan dengan Jabatan Insolvensi yang tidak famous dan tidak dikenali ramai ini, ialah kerana berhasrat untuk membantu seorang sahabat menyelesaikan kes ke Bankrupannya yang telah tertanggung selama 3 tahun.

Berurusan dengan seorang pegawai wanita, yang berumur sekitar 28 tahun (aku rasa le....... bila tengok romanya), seorang pegawai yang baik dan ramah........ Aku pergi bersama dengan sahabat yang bankrup itu. Berurusan sambil berdiri, dikaunter yang sempit, kerana bilik tengah ubahsuai dan fail bertimbun, setakat seorang boleh masuk, jelas pegawai muda itu.

"Kesian....... oooooo patutpun pejabat bankrup" otak jahat aku berkata kepada aku.

Mengemukakan soalan-soalan demi soalan kepada beliau, sahabat aku yang bankrup dok pulun tanya mengenai aset-asetnya yang telah ditelan oleh Jabatan Insolvensi, seperti duit-duit beliau dibank, wang hibah RM9.10 pun ditelan......... hasil lelongan awam harta tanah beliau dan duit bunga riba yang terpaksa dibayar selain hutang. Sementara aku pula cuba mencukil ada lagi ke kes-kes yang dibuat oleh sahabat aku tu, kerana bimbang selepas tolong selesai kes yang ini, timbul pula kes yang lain.

Pegawai itu jawab, "setakat ini, tiada, kecualilah Encik ini cakap tak betul dengan Saudara", sambil menunjuk kepada sahabat aku tu.

Aku balas balik, "Saya mai ini untuk pastikan dia tak kecoh kami, kawan-kawan yang nak tolong minta saya mai tanya dan semak bagi habih-habih supaya selepas kami bebaskan dia, tidak ada tuntutan berbangkit."

Aku pun mula, tanya......... pasai apa macam ini.......... sahabat aku pula mencelah mengapa begini... sebab apa jadi lagu ni......... kami tak faham le.........

Akhirnya, pegawai itu bagi rumusan dan menjelaskan untuk selesaikan kes kebankrupan itu perlu membayar sebanyak jumlah sekian bayaran dan mesti campur dengan jumlah bunga sebanyak sekian bayaran.

Kami pun turun lift dari tingkat tiga, naik atas kereta, sembang nguk-ngak, nguk-ngak, tak faham, makin tak faham. Esoknya call sahabat aku, ajak dia jumpa di restoren Aziz, taman Anggerik dekat Pejabat Naset............ oop silap YB Mohd Nasir.

Jumpa, order tea tarik, roti canai garing, kuah taruk atas dan terus bincang. Sebab apa begini dan begitu........ keputusan dicapai supaya jumpa terus dengan Pengarah Insolvensi untuk dapat penjelasan kerana untuk sahabat aku ni nak bebas dari bankrup terpaksa bayar bunga lebih kurang 15% dari hutang yang dia ada, setelah tolak aset tunai yang ditelan insolvensi.

Balik rumah........... baru aku terfikir, lebih baik tulis surat terus kepada Pengarah Insolvensi dan dalam surat nyatakan fakta kami dan juga minta fakta Insolvensi. Call sahabat aku tu dia setuju. Aku terus taip surat dengan fakta-fakta dipihak kami menyatakan bahawa Insolvensi terlebih tuntut sebanyak sekitar RM4,000.00 ............... pederas kereta pi rumah dia, minta dia sendiri pergi hantar surat tu ke pejabat insolvensi. Jam 4.30 petang itu juga sahabat aku menghantar surat Mohon Penjelasan itu.

Dalam pukul 5.00 petang, Pegawai Insolvensi yang kami jumpa kelmarin call, dan minta datang esok, jumpa dengan Pegawainya yang lebih atas untuk terang kedudukan yang sebenar dan beliau menekankan jumlah bayaran yang perlu dijelaskan masih tidak berubah.

Esoknya, Rabu, jam 11.45 pagi kami berdua sekali lagi, naik liff ketingkat 3, Wisma Persekutuan, masuk jumpa Pak Guard dan beri tahu nak jumpa pegawai sekian-sekian.

Masuk jumpa, "Aaaaah............ pegawai yang sama". Kali ini di dalam pejabat yang penuh fail bertimbun hampir sama tinggi berdiri disekeliling.

"Ya, Encik tak faham apa lagi, cuba terangkan" katanya dan wajah tidak ceria seperti kelmarin dulu.

Sahabat aku pun mula tanya, aku mencelah........ Pegawai conteng angka-angka atas kertas A4, tak faham dan tak faham. Muka Pegawai makin bekerut, tapi masih menjawab.... minta izin untuk panggil Pegawainya yang lebih atas. Itu yang kami tunggu-tunggu.....

Pegawai lelaki masuk jumpa kami, OK boleh tahan............ dia ambil alih dikerusinya dari pegawai wanita.

"Ok, Encik, terangkan dimana yang tak faham" minta Pegawai lelaki itu.

Sahabat aku pun, terang, "Begini......... saya hutang RM93,000.00 dengan bank dan telah diisytihar bankrup kerana tak mampu bayar, maka kes itu perlu diselesaikan melalui Jabatan Insolvensi. Saya dah minta kurang dan bank bagi kurang sehingga RM65,000.00 dan jumlah inilah yang diterima pakai oleh Jabatan Insolvensi."

Sahabat aku menambah lagi, "Sekarang ini aset-aset saya yang telah dipegang oleh insolvensi ialah sebanyak RM11,632.00, oleh itu RM65,000.00 tolak RM11,632.00 aset tunai saya menjadikan jumlah pokok yang saya kena bayar ialah RM53368.00."

"Persoalan saya, mengapa saya diminta membayar sebanyak RM62,939.00?, dari manakah datangnya lebih bayaran sebanyak RM9,571.00 iaitu bunga riba sekitar 18 persen telah diminta oleh Jabatan Encik?."

"Ok, habis..........." tanya pegawai lelaki, itu sambil pegawai wanita ada bersama untuk mendengar penerangan bossnya.

Pegawai lelaki itu pun terang, panjang lebar satu persatu dengan jelas dan teratur, menggunakan pen biru, merah, kuning, hijau .............

Ringkasnya begini,

1. Kos Pentadbiran sebanyak RM900.00 hingga ke RM1,500.00

2. Cukai kepada kerajaan bila duit sahabat aku masuk ke Insolvensi akan dikenankan 7 persen. Duit dari mana-mana bank yang masuk ke insolvensi akan dicukai 7 persen, duit dari jualan harta tanah akan dicukai 7 persen, duit hibah bank walau 9.10 akan dikenakan cukai 7 persen juga. Katanya walau 10 sen sekali pun duit yang masuk ke insolvensi akan dikenakan cukai 7 persen. Jadi disini cukai ialah sekitar RM4,550.00 yang mesti ditambah dari hutang pokok.

3. Cukai kepada kerajaan bila duit hendak dibayar kepada bank tempat sahabat aku berhutang akan dikenakan pula 5 persen. Jadi disini cukai yang dikenakan ialah RM3,900.00

4. Lain-lain kos.

Campur semua lebih kurang jadilah jumlahnya RM9,571.00 yang terpaksa ditambah oleh sahabat aku dari jumlah hutang pokok yang ada di Jabatan Insolvensi, sudahlah dia bankrup, tiga tahun dok pulun cari duit, nak sara anak isteri, kawan-kawan dulu masa kaya dok sama-sama pekena tee tarik pun dah tak peduli, kadang-kadang terpaksa hutang cina kapiaq kerana malu nak hutang kawan karib nak bayar yuran anak sekolah........... tiba-tiba Jabatan Insolvensi pula bila adalah beberapa sahabat-sahabat lama dan baru nak cuba tolong jelaskan hutang sahabat yang bankrup ini, namun atas alasan akta Bankruptcy 1967 yang lapuk itu terpaksa lagi cari RM9,571 yang mudah dikira sebagai RM10,000 lagi, selain menjelaskan hutang pokok.

Aku menyeru dengan penuh kesedaran agar akta lapuk 1967 ini hendaklah dikaji semula, semuga Hj Mahfuz ka, Solahudin ka, Dr. Hatta ka, Dr. Hayati ka...... berilah cadangan di Parlimen supaya akta lapuk ini dipinda dan memudah mereka yang bankrup dan mereka yang ingin menolong orang yang bankrup bebas dari terus bankrup kerana kadang-kadang boleh digunakan sebagai senjata untuk tidak dibenar memegang jawatan.

Sudahlah bankrup, duit tak tak, nak bayar terpaksa bayar lebih RM10,000.00 ....... cuba bayang kan tuan-tuan........... bayangkannnnn. Kalau setakat servis cas RM1,000 ke boleh le tahan.

Itulah kisah 2 hari bersama Jabatan Insolvensi............. terima kasih atas kerjasama baik yang diberikan, oleh pegawai-pegawai Jabatan Insolvensi. Sahabat kita ini insyaAllah akan bebas dari bankrup dalam tempoh terdekat ini, doakan kejayaan membebaskan beliau dan merubah Akta Bankrup 1967 Cekik Darah dan Lehir yang terpaksa diikuti oleh pegawai di Jabatan Insolvensi dengan penuh amanah sehingga ke sen yang terkecil.

240 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 240 of 240
Masitah Binti said...

Nama saya adalah Masitah Ayob seorang warganegara malaysia yang mendapat bantuan kewangan dari syarikat pinjaman rossa stanley mrs. Setiap hari ada kisah bantuan kewangan kepada orang miskin di seluruh dunia saya membaca cerita ini dan hanya mengambil lulus dengan pemikiran bahawa ia tidak boleh Sebenarnya sehingga saya mendapat pemeriksaan pada kakak saya Redzuan binti Sarina dan ini seperti mimpi ketika dia menyambung saya ke rumah kewangan halus ini bernama rossa stanley loan company yang berpusat di california, USA. jadi saya memutuskan untuk mencuba dengan memanggil mereka di talian bantuan pelanggan +12133153118 atau e-mel di rossastanleyloancompany dan saya memohon pinjaman sebanyak Rm150,000.00 dan seperti itu sebelum saya tahu selepas pengesahan dokumen saya pinjaman saya mendapat diluluskan dan dipindahkan ke Citibank saya akaun dan hari ini saya penguji mrs rossa stanley loan assistance.my nasihat kepada semua orang di sini tidak menjadi mangsa dengan menghubungi syarikat pinjaman yang salah, dan bukannya terus ke rossatanleyloancompany kerana kadar faedah mereka adalah yang terbaik di mana saja pada 2% pada tempoh maksimum 10 tahun jadi panggilan atau menulis e-mel dan permintaan kewangan anda akan diberikan jika anda mempunyai sebarang soalan atau fee ragu untuk memanggil atau menulis saya di + 60113091951 atau email masitahayobbinti@gmail.com facebook Ayob Binti Masitah
 terima kasih dan selamat

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Unknown said...

Kami mempunyai Pinjaman Pemberi Pinjaman swasta yang bersertifikat di negeri bersatu, kami menawarkan pinjaman yang dijamin dan tidak bercagar kepada individu, firma dan badan korporat. Kami juga menawarkan semua jenis Pinjaman.
Tambah saya atau Hubungi kami hari ini melalui e-mel
capitalsourcefinancellny@gmail.com

oktrianiputri said...

nama saya Oktriani Putri dari Indonesia. Saya ingin berterima kasih kepada 24HOURS FINANCE COMPANY yang membantu saya mendapatkan pinjaman. selama beberapa bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunasi utang, semua orang yang saya temui ditipu dan mereka mengambil keuntungan dari kondisi keuangan saya untuk mencuri sedikit yang saya miliki. Keluarga saya menderita untuk waktu yang lama dan kami harus mengemis makan karena saya tidak punya uang.

Sampai akhirnya saya melihat kisah Ibu Yodika Roni dan alamat situs web perusahaan yang ia bagikan. Saya menghubungi perusahaan pinjaman dan perusahaan dapat memberi saya pinjaman sebesar Rp100.000.000 yang saya ajukan. perusahaan juga dapat membantu Anda jika Anda membutuhkan pinjaman dari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan karena perusahaan juga telah membantu teman-teman dan keluarga saya yang saya rujuk ke perusahaan.

Perusahaan pinjaman 24HOURS FINANCE adalah perusahaan yang Allah telah gunakan untuk membantu kami dan mereka juga berjanji untuk membuka cabang di INODNESIA sehingga mereka dapat lebih dekat dengan pelanggan mereka.
Jadi jika Anda membutuhkan bantuan keuangan, silakan hubungi perusahaan 24HOURS FINANCE melalui email: steveparish24hoursfinance.org@gmail.com
Anda dapat melihat alamat situs web 24HOURS FINANCE: www24hoursfinance.org

Perusahaan 24HOURS FINANCE tidak menyadari bahwa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik perusahaan terhadap saya, tetapi saya merasa saya harus berbagi ini dengan Anda semua untuk membebaskan diri dari penipu, harap berhati-hati terhadap peniru dan hubungi perusahaan pinjaman yang tepat karena saya tidak ingin orang lain untuk melewati expereince buruk yang saya miliki dengan para pemberi pinjaman palsu itu.

Ini email saya: oktrianiputri3@gmail.com
Terima kasih semua dan saya berdoa kepada Allah bahwa siapa pun yang membutuhkan pinjaman melihat pos ini sehingga mereka dapat diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu.

Solusi Cepat Kaya said...

,,.,KISAH NYATA ,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI jambrong di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).

ANDA JUGA BISA BERKONSULTASI MASALAH LAIN SEPERTI : TOGEL,PELARIS,SANTET,TUYUL,PERCINTAAN/ASMARA ATAU MASALAH GAIB LAINNYA.
INI TIDAK AKAN BERHASIL TANPA ADA KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN DALAM DIRI ANDA SENDIRI

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas bacaan kesaksian dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!

Susan bowman said...

BERITA BAIK SEMUA ORANG
Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, anda serius memerlukan pinjaman segera, anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. kami adalah 100% syarikat pinjaman legit, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

dan anda juga boleh menghubungi kami di Whatsapp dengan Nombor ini
+12027538718

Sandra Ovia Loan Firm said...

Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini, renovasi rumah Anda dan kami juga memberikan pinjaman BITCOIN dengan suku bunga sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

charity white said...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

Unknown said...

Selamat hari Sir / Madam

Kami menawarkan Pinjaman kepada Badan Swasta dan Komersial dengan kadar faedah tahunan yang sangat rendah sebanyak 3%, 1 tahun hingga 25 tahun pembayaran balik. Kami memberi pinjaman dalam lingkungan 5,000 hingga 500,000,000. Ini adalah untuk membasmi sejarah Kredit yang buruk, dan juga untuk membawa keuntungan yang stabil kepada kedua-dua syarikat dan pelanggan kami.

Adakah anda kehilangan tidur pada waktu malam yang membimbangkan bagaimana untuk mendapatkan Pinjaman? Hubungi: Paul Loan Agency sekarang melalui E-mail: paulhelpfund@yahoo.com atau WhatsApp: +91 733 787 3110

Kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan, kami menawarkan.

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman penggabungan hutang
*Modal teroka
* Pinjaman perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pinjaman rumah
* Pinjaman untuk apa-apa sebab

Untuk Maklumat Yang Lebih Segera Dapatkan Kembali Ke Kami Segera. paulhelpfund@yahoo.com atau WhatsApp: +91 733 787 3110
Salam
Encik Paul Moritz

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Unknown said...

Ko nie memang betul2 sial lar pukimak..ko nie agak2 lah..natang babi.selamba ko Jew lepas kata mcm tu yew..wei cibai kesian tau.kita x tau apa nasib orang yg tgh Tanya tu.kalu boleh bagi jawapan.kalu x tau pergi jilat buntut bapak ko Dan Tido.kurang asam

aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum

WhatsApp Only:{+33753893351}
Email:::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Amisha said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

ESTHER PATRICK said...

Halo,
Saya Puan Esther Patrick, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(estherpatrick83@gmail.com)

Pinjaman yang kami tawarkan adalah:

1. Pinjaman Peribadi
2. Pinjaman Perniagaan
3. Pinjaman Pelaburan
4. Pinjaman Perumahan, dsb

Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (estherpatrick83@gmail.com)

"ISKANDAR LENDERS" said...

= Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

WAHYUNI ELVIN said...

Halo
 semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. silakan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON GLANAL LOAN FIRM.
 Beginilah cara saya mendapatkan kontak mereka. Saya melihat kesaksian Ny. Nuliana Novi dari Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka email kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera mengirim email kepada mereka dan mereka menjawab email saya, Jujur, pada awalnya saya sangat takut karena saya telah kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah itu, pinjaman sebesar RP 700.000.000, saya mengajukan permohonan untuk benar-benar ditransfer ke akun saya.

Seluruh proses itu sederhana. dan pinjaman mendesak dengan tingkat 2% saya dapatkan dengan cepat. Tidak ada biaya dari perusahaan, yang saya lakukan hanyalah membayar pin pinjaman kepada Kementerian. Saya tidak perlu penjamin. sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa itu benar.

 Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hatiku dipenuhi dengan sukacita. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari keinginan tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah dengan mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya sangat terkejut. Saya terutama ingin berterima kasih kepada Nuliana novi untuk memberikan kontak mereka di forum ini.

 Dan jika Anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu tidak semua, mereka memiliki jangka waktu ekspektasi yang juga memberikan nasihat keuangan tentang bagaimana Anda melakukan investasi pinjaman Anda untuk memastikan Anda tidak pernah menjadi miskin lagi dalam hidup Anda dan layanan ini gratis, tolong sebarkan kabar baiknya sehingga orang lain juga bisa mendapat manfaat. terima kasih, kirim email lagi kepada mereka ^elinajohnson22@gmail.com

^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, ini email saya wahyunielvin@gmail.com
 Catatan: semua scammer meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya scam. semoga ALLAH memberkati kalian semua.
Satu hal terakhir yang perlu diperhatikan, tolong ada beberapa orang yang menggunakan kesaksian ini untuk alasan egois mereka, saya orang dengan kesaksian yang benar, yang lain adalah palsu dan mereka scammers, harap berhati-hati.
Terima kasih

Anonymous said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Teleph☎:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
  Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

ELINA JOHNSON said...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
Email: {anggaannisa1979@gmail.com}
Twitter: [@AnggaAnnisa1]

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

ACCESS LOAN FIRM (accessloansfirm@gmail.com) said...

Anda dipersilakan untuk ACCESS LOANS FIRM di sini, kami memastikan Anda mendapatkan pinjaman terbaik untuk bisnis Anda atau membayar tagihan Anda. Jawab saja beberapa pertanyaan sederhana dan penuhi persyaratannya. Hubungi kami sekarang untuk pinjaman 3% untuk semua pinjaman, mudah, cepat, dan aman.

PINJAMAN TERSEDIA YANG KAMI TAWARKAN ADALAH;

* Pinjaman Pribadi dan Pinjaman Perumahan,
* Renovasi rumah dan tagihan Rumah Sakit
* Pembesaran Bisnis
* Refinancing Ekstensi Pertanian dan Penambangan Emas
* Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
* Pinjaman Bisnis dan Pinjaman Investasi

INFORMASI KONTAK ADALAH;

KANTOR KEPALA (accessloansfirm@gmail.com)

WHATSAPP: +12342018860

  Pinjaman yang baik dimulai dengan Pinjaman yang lebih baik

WAHYUNI ELVIN said...

Halo
  semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. silakan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON yang sah yang bertanggung jawab atas SEMUA GRANT.
Mereka memberikan semua jenis pinjaman mulai dari jumlah minimum 5.000 hingga 500.000.000 pada mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Poundsterling Inggris (GBP)., Begitu Anda menghubungi mereka, mereka akan memproses pinjaman Anda untuk Anda, yang harus Anda lakukan adalah menghubungi ibu Elina di elinajohnson22@gmail.com, Anda juga dapat menghubungi di WHATSAPP nya (+2348147739239).
Jika Anda ingin penjelasan lebih lanjut, Anda dapat menghubungi saya di email saya .... wahyunielvin@gmail.com.
Perlu diketahui bahwa hanya perusahaan induk yang dapat Anda pinjam, jadi waspadalah terhadap pemberi pinjaman lainnya.
Terima kasih, semoga Allah menjaga dan melindungi Anda semua .... Amin

"ISKANDAR LENDERS" said...

Kami menawarkan pelbagai perkhidmatan kewangan yang meliputi: Perancangan Perniagaan, Perdagangan dan Pembangunan Kewangan, Hartanah dan Gadai Janji, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Semula Rumah dengan kadar faedah yang rendah setiap tahun untuk individu, syarikat dan badan korporat. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga anda dan memiliki rumah impian anda serta skim Pinjaman Umum kami. Pemohon yang berminat harus menghubungi kami melalui BBM PENYERAHAN: {D8980E0B}
WhatsApp Only: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811

TestimonY
WhatsApp Only: [+ 60] 1123759663
e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Manis Ibu said...

BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

 Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
 Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                          HUBUNGI SAYA

Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
Instagram::::::::Abdullah_Nofia
Facebook:::::::::Abdullah Nofia

Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

semoga harimu menyenangkan

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalamualaikum Wr Wb

Negara:::>Indonesia
☎ :::::::::::::>+62 822-7404-5059
W/A::::::::::>+6282274045059

Pejabat cawangan:::
Negara:::Malaysia
☎::::::::::::::>+60142279107
W/A::::::::::>+60142279107

 Kami berada di sini untuk menyediakan pinjaman dari $ 10.000.00 sekurang-kurangnya hingga $ 10.000.000,00 sebagai maksimum yang apabila anda ingin mengajukan permohonan dalam Dolar juga jika anda berasal dari Indonesia, Anda bebas memohon pinjaman sebesar Rp.100 juta sekurang-kurangnya saat itu maksima Rp.25 bilion sehingga jika anda berasal dari Malaysia, Anda bebas memohon pinjaman Rm30k sebagai minimum dan Rm850k sebagai maksimum Anda juga dapat menerapkan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk memberikan pinjaman yang anda perlukan untuk memenuhi semua perbelanjaan kewangan anda pada kadar yang sangat rendah seperti yang kami lakukan selama bertahun-tahun dan telah berjaya dan memberi manfaat kepada kedua-dua pemberi pinjaman dan peminjam itulah sebabnya kami mempunyai testimoni di mana-mana <<<< >> >> Kesaksian terbaru ini adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah Rm2.3juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp.570juta jadi tolong jangan ketinggalan dalam transaksi yang sangat ramah pelanggan ini <<<<< >>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

         Berikut adalah maklumat kenalan
                  
Nama Syarikat: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
Maklumat HeadQuarters:
☎::::::::::::>+447480729811
W/A::::::::>+447480729811
e_mail:::::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau Anda ingin memenuhi impian Anda dengan dana?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Memulai atau mengembangkan bisnis Anda?
Apakah Anda mengalami kesulitan mendapatkan pinjaman dari Pemberi Pinjaman atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
Kemudian khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
Kembali kepada kami untuk negosiasi tentang jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
JENIS PINJAMAN KAMI
Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban finansial. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.

Data pelamar:
1) Nama Lengkap:
2) Negara
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Pekerjaan:
6) Nomor telepon:
7) Posisi saat ini di tempat kerja:
8 Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
10) Jangka waktu pinjaman:
11) Apakah Anda pernah melamar sebelumnya:
12) Tanggal Lahir:
Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email:
{gloriasloancompany@gmail.com} atau
Nomor WhatsApp: +1 (815) 427-9002
Nomor Perwakilan Indonesia: +6288286919466
Salam Hormat

Unknown said...

Really blh buat loan?

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60] 1125 693 785

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60] 1125 693 785
WhatsApp Number::::::::[+60] 1125 693 785
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Unknown said...

Pelepasan dari pengarah ke

charity white said...

Halo,
Ini untuk memberi tahu publik bahwa Ny. Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki peluang finansial bagi semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga 2% kepada perusahaan dan perorangan. Tidak membutuhkan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan sensitif. Hubungi kami melalui email: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Kami di sini untuk memberikan pinjaman mulai dari $ 10.000,00 minimum hingga $ 10.000.000,00 maksimum yaitu ketika Anda ingin mengajukan dalam Dolar juga jika Anda berasal dari Indonesia, Anda bebas untuk mengajukan pinjaman minimal Rp.100 juta minimum maksimum Rp.25 miliar demikian juga jika Anda dari Malaysia Anda bebas untuk mengajukan pinjaman minimum Rm30k dan Rm850k sebagai maksimum Anda juga dapat mengajukan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk menyediakan pinjaman yang Anda butuhkan untuk memenuhi semua pengeluaran keuangan Anda pada tingkat yang sangat rendah karena kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan itu telah berhasil dan bermanfaat baik bagi pemberi pinjaman dan peminjam itu sebabnya kami memiliki kesaksian di mana-mana <<<< >> >> Kesaksian terakhir adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah Rm2.3juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp.570juta jadi tolong jangan ketinggalan dalam transaksi yang sangat ramah pelanggan ini <<<<< >>> >>>>

Di bawah ini adalah Informasi kontak

Nama Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
Informasi HeadQuarters:
☎::::::::::::>+62-822-7404-5059
W/A:::::::>+62-822-7404-5059
e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Unknown said...

SIGNET UK FINANCE PLC is a British based financial consulting company with years of experience in the international and local finance market. Be it lease bank guarantee, Stand by letter of credit or any type of refinancing, talk to our team at SIGNET UK FINANCE PLC and certainly we will set your business on the right path with our sound and quality financial advice and services. Our bank instrument can be help you fund you projects in Trading, funding project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects.Having years of professional, invaluable experience in the banking and finance industry, and having access to dozens of different prominent trusted and reliable providers, our Financial Services consultants will crawl through hundreds of products to find one that perfectly matches your needs.

Purchase Instrument of BG/SBLC : 38%+2% Min Face Value cut =5M- 10B EUR/USD
Lease Instrument of BG/SBLC    : 6%+2% Min Face Value cut = 5M- 10B EUR/USD

Contact Name: Alex James
Email:signetukfinanceplc@gmail.com
SKYPE:signetukfinanceplc@hotmail.com

Angga Annisa said...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

___Malik___ said...

Nama: Malik
Negara: Indonesia
Jenis Kelamin.: Pria
Pekerjaan.::::: Pabrik Tenaga Surya
WhatsApp.(***+62-877-9447-8178***)
Lamar Sekarang :(financialserviceauthority400@gmail.com)


DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY adalah pemberi pinjaman uang yang sah dan bereputasi baik. Mereka meminjamkan uang kepada perusahaan besar dan pabrik yang membutuhkan dukungan keuangan, mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan mereka untuk berinvestasi dalam bisnis. Jadi, apakah Anda mencari pinjaman mendesak? Anda tidak perlu khawatir karena Anda berada di tempat yang tepat kami menawarkan pinjaman dengan bunga rendah jadi jika Anda membutuhkan pinjaman hubungi mereka sesegera mungkin terutama di era pandemi ini untuk meringankan beban keuangan Anda. Saya mendapat pinjaman Rp.4,5 miliar untuk membayar hutang saya dan melakukan bisnis saya dan juga dalam seminggu saya memiliki hak untuk memperkenalkan kepada mereka seorang teman saya yang berada di Malaysia sejak saya berhasil sehingga dia juga mendapatkan pinjamannya senilai RM 270.000.
____WARNING: Harap berhati-hati di blog ini, jangan mencari pinjaman dari pemberi pinjaman yang fiktif. Saya telah ditipu 3 kali oleh pemberi pinjaman palsu dan saya dapat membuktikan kepada Anda bahwa dengan DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY Anda sama sekali tidak perlu takut. Perusahaan ini ditahbiskan oleh Allah jadi hubungi mereka sekarang untuk pinjaman Anda. Semoga Allah Membantu Anda.

email:((m7472736@gmail.com)
WhatsApp.(***+62-877-9447-8178***)

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Notis!! Notis!! Notis!!

Adakah anda ingin membiayai semula perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman Dalam Talian yang tulen untuk mendapatkan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Mohon pinjaman cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baharu projek anda pada kadar faedah termurah 1.5%. Hubungi kami melalui e-mel:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


PERKHIDMATAN KAMI

* Pinjaman Rumah
* Pinjaman Kenderaan
* Pinjaman Gadai Janji
* Pinjaman Perniagaan
* Kenderaan Kewangan
* Pinjaman peribadi

Adakah anda memerlukan sejumlah besar modal untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker menolak Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin untuk kedua-dua warganegara dan bukan warganegara.

Hubungi kami hari ini melalui e-mel: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

«Oldest ‹Older   201 – 240 of 240   Newer› Newest»