Wednesday, September 17, 2008

PESANAN ISTIMEWA UNTUK RAKYAT ISLAM KUBANG ROTAN


Pemuda dan pemudi ku,


Kejarlah dan Intailah Malam Seribu Bulan


Sebagai sebuah kerajaan yang memerintah, selain dari memikirkan untuk memberi habuan dunia kepada rakyat dengan usaha menarik pelaburan dari luar negara, mempertingkatkan produktiviti anak negeri dan segala macam usaha bagi meninggikan ekonomi rakyat.


Maka sesuai dengan tema ‘Kedah Sejahtera’ – Pusat Khidmat Wakil Rakyat ADUN Kubang Rotan ingin menyeru umat Islam dalam DUN Kubang Rotan untuk bersama-sama memikirkan secara serius habuan atau hadiah istimewa yang diberikan oleh Allah swt kepada seluruh mukminin dan mukminat untuk mencari satu bonus sebagai bekalan yang penuh kesejahteraan ketika di alam akhirat nanti, iaitu dengan sama-sama mengintai malam Lailatul Qadar pada 10 malam-malam terakhir Ramadhan tahun ini dan Ramadhan tahun-tahun berikutnya, selagi nyawa dikandung badan.


Malam yang memberi bonus, amalan selama 1,000 bulan adalah satu tawaran yang tidak boleh dilepaskan oleh sesiapapun yang bergelar mukmin dan mukminat.

Kita boleh berusaha mendapat malam Lailatul Qadar ini, samada secara individu, berkeluarga atau berjamaah, di rumah, di surau atau di masjid.


Walaubagaimana pun bagi Pusat Khidmat Wakil Rakyat ADUN Kubang Rotan mengambil inisiatif untuk bergerak secara berjamaah dari masjid ke masjid sepanjang 10 malam terakhir Ramadhan tahun ini, dalam usaha menggerakkan motivasi rakyat Islam Kubang Rotan mengejar bonus yang sengaja disembunyikan oleh Allah swt.

InsyaAllah program akan bermula jam 01.00 pagi dan berakhir dengan kuliah suboh di 10 buah masjid dalam DUN Kubang Rotan dan InsyaAllah makanan untuk bersahur akan disediakan oleh pihak AJK masjid berkenaan.


Berikut adalah senarai masjid yang telah diaturkan gilirannya:-


19 Ramadhan 1429 : Masjid Al-Ghufran, Akar Peluru, Jalan Pegawai.

20 Ramadhan 1429 : Masjid Kg Baru, Kuala Kedah

21 Ramadhan 1429 : Masjid Kuar Jawa

22 Ramadhan 1429 : Masjid Kubang Jawi

23 Ramadhan 1429 : Masjid Nurul Ihsan, Kbg Rotan

24 Ramadhan 1429 : Masjid Al-Maarof, Sbrg Kota

25 Ramadhan 1429 : Masjid Putra, Batu 6, Jalan Kuala

26 Ramadhan 1429 : Masjid Ehsan, Sbrg Perak

27 Ramadhan 1429 : Masjid Telok Chengai, Jln Kuala Kedah

28 Ramadhan 1429 : Masjid Nagore, Pekan Kuala Kedah


Kuatkan Tekad, Teguhkan Azam Mengejar dan Mengintai Malam Seribu Bulan Anugerah Tuhan Pencipta Alam


Semoga Berjumpa Di Sana!!!

4 comments:

anakcikleh said...

salam ramadhan utk sdara aris...saya org baru d sini. apapun artikel/pndpt anda amat menarik teruskan!

anakcikleh said...

A,kum sdra aris, dari pemerhatian saya krajaan Perak lebih tkehadapan dalam mengimarahkan ramadhan dan pelancaran kempen solat, mcmna pendapat tuan tentang kjaan Kedah kita?

fadani said...

salam saudara aris...pesan la kpd adun kubang rotan..jengok2 la maktab mahmud tanya khabar apa dah jadi..ambil maklumat pada yg hak bukan dengar bini saja...jgan dah ranum baru nak ngaga..kcs umno dok pemain hang pa..kami ni bukan saja naik pokok nyok bantu hang pa pilihanraya...malah penyokong pas tegar...jgan sesekali main2 dgn kata2..kita harus bertindak segera kalau tidak maktab mahmud zaman umno teruk zaman pas lagi teruk

Aris Awang said...

Saudara ku fadani

Saya telah membaca komen saudara, dan InsyaAllah satu soalan Dewan akan dikemukakan mengenai Maktab Mahmud, InsyaAllah.

Doakan kami diberi kekuatan untuk menegakkan kebenaran dan keadilan.

Aris Awang
Pengarah PKWR Kbg Rotan