Saturday, August 22, 2009

AYUH TURUN BERTUGAS 150,000 AHLI PAS KEDAH

Selamat Menyambut Ramadhan 1430 - semoga ibadah diterima Allah.

Ikuti perkembangan PRK Permatang Pasir klik disini

Gunakan sepenuh kesempatan Ramadhan kali ini untuk mencapai dua kemenangan iaitu pertama kemenangan menunai kefardhuan puasa ke atas setiap diri kita sebagai melatih diri membersih dan menyuci jiwa dan seterus kemenangan yang lebih cemerlang di Permatang Pasir untuk menobatkan Parti Islam SeMalaysia (PAS) .

Jika sebelum ini kita menang dengan berjaya menahan lapar dan dahaga, maka kali ini kita mesti menang dengan lebih bergaya iaitu nampu mengawal lisan, mata, telinga serta lain-lain anggota badan dari mengerjakan perkara sia-sia, memperbanyakkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran, solat-solat sunat, bersedekah, berzikir dan berbagai amalan soleh. Itu untuk kewajipan ibadah puasa kita


Sementara kewajipan kedua kita ialah, memastikan majoriti 5,433 yang diraih pada 8 Mac 2008 di Permatang Pasir mesti ditingkat kepada sekurang-kurangnya 6,000 undi pada 25 Ogos 2008. Jangan biar UMNO menang walaupun hanya sekadar 'MORAL'.

Oleh itu, petugas dari seluruh negeri Kedah mesti turun seramai boleh dan pastikan merayu setiap pengundi yang kita jumpa tidak kira dia UMNO, GERAKAN, MCA, MIC, PAS, PKR, DAP, Atas Pagar, uzur, tua, muda, lelaki, perempuan, Cina, India, Melayu, Sikh, di mana sahaja kesempatan yang ada di dalam Daerah Mengundi Permatang Ara yang telah diamanahkan kepada kita.

Pastikan kita, tidak hanya datang untuk menonton dan mendengar ceramah dari tokoh-tokoh tanah air, tetapi pastikan agar kita dapat bercakap meminta mereka yang akan mengundi pada 25 Ogos 2009 nanti mengundi Ustaz Salleh Man, Calon PAS. Undi Bulan!!!.

Kedah telah diamanah untuk bertugas pada kali hanya menjaga 2,955 pengundi, di Daerah Permatang Ara, gunakan seluruh keupayaan kita untuk memenangi hati mereka.

Berikut ialah Lokaliti yang terdapat dalam Daerah Mengundi Permatang Ara:-

1. Pengkalan Tambang Mukim dua 249
2. Pengkalan Tambang Mukim tiga 84
3. Kampung Kota Mukim tiga 308
4. Kampung Kota Mukim dua puluh satu 78
5. Sungai Sintok Mukim dua 167
6. Tanjung Putus Mukim dua 223
7. Permatang Pasir Mukim dua 469
8. Permatang Pasir Mukim tiga 572
9. Bukit Jelutung Mukim tiga 152
10. Bukit Jelutung Mukim dua puluh satu 165
11. Permatang Rambai Mukim dua 133
12. Permatang Ara Mukim dua 27
13. Permatang Ara Mukim tiga 108
14. Permatang Ara Mukim lima 139
15. Taman Ara Indah 43
16. Polis 1
Jumlah Pengundi : 2,995 - Lelaki: 1,506 dan Perempuan: 1,489

Keputusan 8 Mac 2008 bagi Daerah Mengundi Permatang Ara ialah:

Barisan Nasional : 1,067
PAS : 1,533
Majoriti : 466

Untuk menidakkan kemenangan 'MORAL' BN maka kita KEDAH mesti berusaha mendapat majoriti sekurang-kurangnya 600 undi di Permatang Ara, Ianya sekarang bergantung kepada saudara-saudari dari Kedah - Kerana Allah swt. telah memberi tahu kepada kita bahawa Allah swt tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu, kecuali diri mereka sendiri. Nah sekarang tanggung jawab itu berada ditangan kita!!!.

Usahakan sepenuh tenaga dalam masa yang amat terdesak ini untuk berjumpa 2,000 orang pengundi, merayu dan pastikan mereka berjanji untuk menyokong PAS dan pasti mereka yang berada luar kawasan balik untuk mengundi sempena musim cuti sekolah ini, kesempatan balik bersahur dan berbuka bersama keluarga di kampung halaman tercinta, jika ini berjaya maka target majoriti 600 undi bagi tempat PAS KEDAH bertugas akan berjaya.

Kebetulan, Permatang Ara ini, BN telah meletakkan UMNO Kedah bertugas. Lebih senang sudah mengenali antara satu sama lain, dan insyaAllah aman, tiada gaduh.

Khusus kepada petugas dari kawasan Kuala Kedah hendaklah datang bertugas secara rasmi pada 23 hingga 25 Ogos (2 - 4 Ramadhan 1430) di POS berikut: Pengkalan Tambang Mukim 2, Pengkalan Tambang Mukim 3, Kampung Kota Mukim 2 dan 3 serta Tanjung Putus/Sungai Sintok. Sial lapor diri di Rumah Kedah di POS Permatang Ara dengan Kapten Zamri (Kapten Power).

InsyaAllah Ramadhan kali ini kita ada 2 Raya, iaitu Raya menang Pilihanraya dan Raya Aidil Fitri. Ini adalah sejarah, jadikan anda adalah salah seorang dari mereka yang mencipta sejarah tersebut.

Perkara pokok kali ini amat mudah untuk dijelaskan kepada Rakyat iaitu BN tak pandai pilih calon, pilih calon yang tidak bersih dan dilihat tak bersih. Bukan musuh yang kata, tetapi kawan beliau sendiri. Islam amat mementingkan pemimpin itu seorang yang bersih dan amanah.

Turun melalui tol Sungai Dua, ambil jalan Sungai Dua, terus ke Permatang Pasir, di situlah Daerah Mengundi Permatang Ara. Rujuk peta di bawah:-






















Kobar semangat mu dengan kepanasan Ramadhan!!!

Nyala keimanan mu dengan kehangatan Ramadhan!!!
Suburkan jihad mu dengan bakaran Ramadhan!!!

No comments: