Thursday, May 22, 2008

BERSYUKUR TUN MAHATHIR BERPISAH DENGAN TEMAN JAHAT DALAM UMNO

Kami bersyukur kerana Allah yang telah memisahkan diri Tun Dr. Mahathir dari teman jahatnya di dalam UMNO, seterusnya kami berdoa semoga Tun memilih untuk bertemankan rakan dari Jamaah dan Gerakan Islam iaitu Parti Islam SeMalaysia (PAS).

“Kami tidak ada apa-apa kepentingan selain Islam dan mencari keredhaan Allah”, itulah kekuatan spiritual yang kami bina sejak PAS ditubuhkan pada tahun 1951 yang mungkin dirasakan anih oleh mereka yang tidak pernah menjiwainya.

Kami berharap diketika umur 82 tahun, Tun Dr. Mahathir akan dapat merasai kemanisan mencari keredhaan Allah dan berjuang atas nama Islam.

Nabi Muhammad saw diriwayatkan telah bersabda,

“Bahawa ketika seseorang dalam sakaratul maut, ia melihat wajah orang-orang yang sentiasa ia masih berhubung selama kehidupan duniawinya”

Jika ia memiliki teman-teman yang baik, maka ia akan melihat wajah-wajah yang menyenangkan. Celakalah kita, jika kita mempunyai teman-teman yang jahat.

Lebih celaka lagi jika ketika itu ditemani oleh syaitan.

Pada saat sakaratul maut kita, setan akan menampakkan diri dihadapan kita dan akan melakukan godaan-godaan yang menyesatkan.

Alangkah bagusnya jika kita memiliki teman spiritual, maka spiritualismenya akan membantu kita pada saat sakaratul maut kita.

Manusia amat memerlukan banyak pertolongan pada saat sakaratul mautnya, yang boleh disediakan oleh seorang teman spiritual, yang akan berlanjutan di dunia lain juga setelah kematian manusia.

Itu teman dan kawan yang abadi, teman seperti itu akan memperkuatkan Islam dan Iman kita.

Jumlah orang seperti itu selalu sedikit dan lebih sedikit di zaman kita ini.

Orang-orang seperti ini tidak memiliki kepentingan peribadi dan hawa nafsu, akan menemani kita kerana Allah.

Hanyalah Allah yang memberi peluang kepada kita untuk memperolehi teman-teman yang bertemu dan berpisah kerana Allah.

No comments: