Sunday, August 28, 2011

POLIS BRITISH DIPERTAHAN OLEH UMNO


Sudah 2 hari berturut-turut akhbar Utusan Malaysia menyerang Tuan Hj Mohamad Sabu dengan menuduh Mohamad Sabu sebagai mengherokan komunis.

Sila dengar Ucapan Tuan Hj Mohamad Sabu dan nilailah sendiri:-



"Bila hari merdeka nanti tunjuklah polis Bukit Kepong."

"Bukit Kepong polis itu, polis British."

"Hak serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan, Ketuanya Mat Indera... Melayu"

"Tetapi semua sejarah itu ditutup"

"Jins Samsudin buat filem, Jins Samsudin tu UMNO"


(Peristiwa Bukit Kepong berlaku pada tahun 1950. Malaysia Merdeka 1957. Polis yang bertugas adalah polis Penjajah British)



3 comments:

Monkey Shooter said...

Ayuh abang Mat...... kami sedia mempertahankan kebenaran dari lidah kamu kerana kami amat bencikan kemunafikan para pimpinan UMNO. Pejuang bagi British adalah penderhaka, manakala pengampu British (tali barut) adalah perjuang kemerdekaan bagi mereka. Sudahlah..... pergi mampuslah UMNO (nama parti pun berteraskan British), macam mana mengaku perjuang kemerdekaan?

Anonymous said...

Pak Teh, jgn marah sy cpypste tulisan Tukar Tiub
"Biar saya dituliskan disini sejelas mungkin. Pada tahun 1950 mereka BUKAN dipanggil polis. Orang Melayu dengan tepat telah memanggil mereka MATA-MATA. Sila rujuk sejarah – ini bukan tohmah. Justeru mereka adalah mata-mata penjajah. Juga tempat itu bukan BALAI POLIS tetapi dipanggil RUMAH PASONG. Ini nama yang telah diberi oleh orang Melayu kerana rumah ini ramai rakyat telah dipasong.
Justeru serangan pada 23 Febuarari itu ialah serangan nasionalis terhadap Mata-Mata British di Rumah Pasong Bukit Kepong.Khalas.Perid.End. Fin."

Anonymous said...

org yg bangang je dengar mat sabu ni...sbb mat sabu ni mmg bangang