Thursday, June 16, 2011

MARI KITA DIALOG DAHULU DENGAN SPR SEBELUM 9 JULAI 2011

Rakan Taulan, Sahabat Handai, Teman Setia dan seluruh penyokong himpunan BERSIH 2.0 marilah kita berdialog dengan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mula dari sekarang dalam blog, facebook, tweet dan sebagainya.

Harap SPR dapat dengan kadar segera mengeluarkan tender untuk bagi kontrak kepada sapa-sapa yang mahu kendali laman sosial tersebut (kalau tawaran 1.8 juta aku pun mahu) dalam usaha berdialog dengan penyokong Himpunan BERSIH 2.0.

Awat senyap je.... biasanya senyap tanda setuju. Setuju kami buat BERSIH 2.0 atau setuju dengan 8 tuntutan kami.

Aku mula dulu dialog:-

Nii... Tuan Ketua Pengarah SPR saya.... saya nii.... saya niii (ketaq) wakili 3 juta ahli PAS meminta agar tuan dapat memenuhi lapan tuntutan kami iaitu:-



1. BERSIHKAN SENARAI UNDI

2. MENREFORMASI UNDI POS


3. GUNA DAKWAT KEKAL


4. MASA KEMPEN MINIMA 21 HARI


5. AKSES MEDIA YANG BEBAS DAN ADIL


6. KUKOHKAN INSTITUSI AWAM


7. HENTIKAN RASUAH


8. HENTIKAN POLITIK KOTOR

Harap Tuan Ketua Pengarah SPR cepatlah jawab. Ni tengah dialog ni, jangan buat tak dengar pulak.

Soalan lain, hampa sambung la pulak.... cemuih aku cakap dengan orang tak mahu jawab dan ikut telunjuk BN memanjang.

Oleh itu BERSIH 2.0 perlu diteruskan secara aman dan santai.

No comments: