Tuesday, August 12, 2008

MUKTAMAR - ISU PANAS, KEPALA MESTI SEJUK

Tuhan ku Yang Maha Mengetahui

Pemuda dan Pemudiku,

11 Syaaban hingga 15 Syaaban 1429 nanti akan berlangsung Muktamar PAS di Ipoh.

Banyak perkara yang akan dibincangkan dan semuanya panas-panas belaka.

Panaskanlah sehingga ketakat didih sekalipun isu yang dibahas, tetapi jika ia dibincangkan dengan kepala sejuk dan ke arah satu matlamat (Politik Islam Memerintah Muka Bumi dan Politik Kita Untuk Bertemu Allah Di Padang Mahsyar) maka semua akan berjalan dengan baik dan sempurna.

Percayalah, pemuda dan pemudiku !!!

Janganlah sampai yang sudah bercadang nak keluar 3 hari pergi Ghast Tabligh…

Janganlah sampai ada yang berkira-kira nak desak PAS keluar Pakatan Rakyat….

Akibat tak tahan bahang panas yang bukan pun sampai tahap didih lagi… dah nak lari tinggal kawan…. Itu bukan anak jantan!!

Wahai pemudaku… wahai pemudi ku….

Kamu adalah pelapis kepimpinan masa depan, kamu telah di tarbiyyah oleh pimpinan supaya istiqamah, bertawakal, tetapi janji, jangan khianati kawan, sabar, sanggup tanggung risiko, berani, tabah, bijaksana, benar bahkan sangup syahid dan banyak lagi. (walaupun kamu kadang-kadang tertanya-tanya, ahli pemimpin tarbiyyah, pemimpin siapa tarbiyyah?).

Era Tarbiyyah berdentum ialah era 80an

Apabila kita telah sepakat tahun 1987 kita bertahaluf dengan dengan Semangat 46 yang hendak menghidupkan kembali UMNO lama, dalam Angkatan Perpaduan Ummah dan Semangat 46 pula jadi jambatan penghubung dengan DAP yang menubuh Gagasan Rakyat, kita setuju Tengku Razaleigh calon Perdana Menteri – Kita menang di Kelantan 1990 – Tuan Hj Nik Abd Aziz jadi MB, Tengku Razaleigh gigit jari. Kita terus isitiqamah dengan janji, tak khianati kawan – akhirnya Semangat 46 buat hal, dia khianati kita, lari masuk UMNO ramai-ramai. Rakyat yang Islam dan yang kafir tengok, PAS memang baik tak khianati kawan, orang jubah serban memang ikhlas dan jujur. Natijahnya Islam memang ajaran yang benar !!!. Natijahnya juga ramai ahli dan pimpinan UMNO semakin yakin dengan perjuangan Islam yang dibawa PAS, maka mereka isi borang, menyertai PAS. Alhamdulillah.

Setelah itu Al-MarhumUstaz Fadzil Noor umum PAS bersendirian….

Tup-tup 1997, Anwar Ibrahim berkelahi dengan Dr. Mahathir Mohamed, Ustaz Fadzil pergi bela Anwar secara terbuka walaupun tahu Anwar keluar UMNO bukan tak setuju dengan dasar UMNO hanya berkelahi dengan Dr. Mahathir berebut jawatan. Tubuh GERAK, tubuh ADIL dan selepas itu ada parti KeADILan, kita sekali lagi buat tahaluf dengan nama Barisan Alternatif. PAS setuju Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri kalau BA memerintah. Buat Manifesto bersama perjuangan Islam yang diperjuangan PAS diletak sebagai Menegakkan Islam sebagai Ad-Deen. DAP setuju, lepas pilihanraya tak berapa lama, DAP kata PAS kecoh dia, DAP huraikan maksud Islam sebagai Ad-Deen ialah tegakkan Islam dalam seluruh sendi kehidupan termasuk pemerintahan, DAP marah dan “menyebai” lari keluar keluar Barisan Alternatif. PAS tetap tak khianti kawan dan tetap istiqamah serta sentiasa tepati janji. PAS boleh tambah satu negeri Terengganu dan menang agak besar di Kedah.

Tahun 2004 BN menang besar dengan imej ‘Mr Clean’ Pak Lah yang baru menggantikan Dr. Mahathir yang berimejkan ‘diktator’, rakyat nak cuba, try, test kepimpinan Pak Lah mewakili UMNO/BN dengan beri mandat yang cukup besar dalam sejarah negara. Pemimpin UMNO BN jadi “juah” gila. Rakyat tengok tak boleh jadi UMNO memang “pelaq” (Bahasa Kuala Kedah- bahasa bakunya “Pelar” …kut). Seluruh rakyat termasuk rakyat bukan Islam yang sebelum ini menjadi tungkat kepada UMNO dan BN (Tuan Guru Nik Aziz selalu pesan tungkat UMNO mesti dipatahkan) telah meluat dan benci kepada UMNO dan BN.

Ya! Dalam tahun 2008, Barisan Alternatif menang besar, selepas menang bincang secara biasa dengan Parti Keadilan Rakyat dan DAP tubuh kerajaan di Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang. Sementara Kelantan terus pemerintahan macam sebelumnya. Secara luarannya itu yang dilihat oleh umum. DAP sedikit sebanyak sudah boleh menerima PAS, walaupun ada lagi saki-baki yang ketegar, itu biasa.

Rakyat menaruh kepercayaan, termasuk yang bukan Islam, PAS tepati janji, PAS kawan baik, PAS jujur, PAS boleh caya, PAS ikhlas, PAS amanah, PAS orang baik, PAS tak tipu, PAS tak makan kawan, PAS istiqamah dan macam-macam lagi isitlah yang dibincang mengenai kebaikan PAS dikalangan berbagai bahasa di Malaysia. Tiba-tiba timbul isu pergi jumpa UMNO, nak kawan dengan UMNO. Gempar satu Malaysia.

Pemimpin PAS buat mesyuarat – keputusan tetap dengan Pakatan Rakyat, dengan UMNO macam biasa kena ajak depa meninggal parti mereka yang sudah membusuk dan mereput (dinamakan Muqabalah).

Oleh itu pemuda dan pemudiku

Jangan masuk Tabligh, Jangan keluar Pakatan Rakyat – teruskan politik Allah hu Akbar. Kita mesti tetap bersama Pakatan Rakyat walaupun mungkin 16 September nanti Pakatan Rakyat membentuk kerajaan. Bila dah bentuk kerajaan pemimpin utama PAS mesti kuat, mesti berani minta segera apa yang menguntungkan Islam, biarlah sampai sekali lagi DAP “menyebai” lari keluar tak mahu memerintah bersama.

Kalau tak berani nak berhujah dengan Lim Kit Siang dan Karpal Singh, kami di Kuala Kedah ini boleh hantar Pak Ya Pasar Borong pergi selesai masalah dengan dua orang tua tu. Kafir satu pasar borong di Alor Setar dia boleh jaga dan ikut arahan inikan pula dua kawan kita yang dah uzur tu. Cerita elok-elok kebaikan Islam kepada mereka, insyaAllah boleh terima punyalah. Mereka adalah orang yang pegang kepada prinsip perjuangan mereka, mereka tidak munafik kepada asas perjuangan yang mereka pegang. Yang jadi masalah kepada kita sekarang ini orang Melayu Islam yang munafik dengan asas pegangan agamanya.

Itu baru politik Allah hu Akbar, ini tidak!!, dapat tawaran UMNO dah meleleh air liur.

Ataupun pilihan kedua, biarkan kita ditendang keluar Pakatan Rakyat akibat tuntutan kearah perlaksananaan Islam secara syumul, itu lebih bermaruah dari kita hancurkan Pakatan yang telah tersemai selama 5 bulan ini.

Adalah tidak menasabah untuk aku, wahai pemuda dan pemudiku sekelian untuk menggariskan semua apa yang perlu di minta apabila jadi sungguh Pakatan Rakyat memerintah 16 September ini Kalau aku gariskan sudah tentu akulah pula Presiden!!!.

Ringkas cerita, jadi atau pun tidak, Pakatan Rakyat memerintah Malaysia pada 16 September ini kita mesti terus istiqamah bersama dengan Pakatan Rakyat, kita jangan khianati dan dilihat khianat terutama oleh orang-orang bukan Islam yang sudah yakin bahawa kita adalah “olang Tuhan tak tipu punya oooo… ”.

Kalaulah tidak jadi memerintah Malaysia sekalipun– Kelantan, Kedah, Perak, Selangor dan Pulau Pinang mestilah terus memperkukuh kerjasama sama sebagai satu Koridor baru menyaingi Koridor-Koridor bikinan Pak Lah. Tunjukkanlah contoh terbaik mengenai Islam yang kita perjuangkan dinegeri yang kita dominan dan berikan desakan yang maksimum kepada kerajaan Pusat agar menerima cadangan kearah pelaksanaan Islam yang lebih menyeluruh dan keadilan samata-rata agihan hasil negara dinegeri kita dominan serta Koridor Pakatan Rakyat.

Kepada sahabat yang ada di Pahang, Perlis, Pulau Pinang berilah cadangan penambah baikan Islam di negeri Kedah ini, dari berfikir hendak keluar Pakatan Rakyat. Kerana dirasakan itu lebih berfaedah dan berada di realiti sebenar kita.

Biarkan UMNO hancur seperti Pak Din Hancur laungkan “Hancur UMNO!!!” dan pecah belah seperti yang sentiasa kita doakan demi menyelamatkan ahli UMNO dari terus terjebak, terjerat, tertipu, termakan umpan oleh kemunafikan dan kejahatan dasar asobiyyah UMNO itu sendiri dan juga pimpinannya yang sudah tidak dapat lagi keluar dari noda dan dosa kecuali terjun segera menyelamatkan diri masing-masing.

Selamat Bermuktamar.

No comments: