Tuesday, August 19, 2008

INI BUKAN HENTIAN TERAKHIR

Tuhan Yang Menguasai Hari Pembalasan

Pemuda dan pemudi ku,

Hala tuju perjuangan kita adalah untuk menegakkan kembali system Islam di atas muka bumi ini. Sedarlah kita masih jauh dalam usaha mencapai tujuan tersebut, walaupun kita sudah mempunyai koridor Pakatan Rakyat di 5 negeri.

Setiap langkah kita mempunyai tujuan, dan dengan tujuan tersebutlah ia akan memberi satu energi (tenaga dalaman) kepada kita untuk terus bergerak dengan gigih mencapai tujuan. Oleh itu sekali lagi ingin aku tekankan kita masih jauh dari mencapai tujuan gerakan kita. Kita mesti terus berusaha mencapai tujuan hakiki tersebut. Kita tidak boleh leka dan terlalu sibok dengan tugas baru yang dipikul selepas menang pilihanraya, sehingga merosot dari usaha mencapai tujuan hakiki kita. Awas, jika kita merasakan bahawa kemenangan kita menguasai negeri adalah perhentian terakhir, maka energi (tenaga dalaman) kita untuk terus bergerak kehadapan mencapai tujuan hakiki, iaitu tertegaknya system pemerintahan Islam di atas muka bumi Allah akan mula kendur keghairahannya dan sehingga mungkin hasratnya pun berakhir.

Persoalan yang aku timbulkan ini, kepada pemuda dan pemudiku sekelian adalah supaya kita semua dapat merenung sejenak, apakah sekarang kita sudah berada di stesyen yang terakhir dalam perjuangan menegakkan system Islam. Sudah tentu kamu akan menjawab tidak!!! Maka aku akan merasa lega, kerana kamu masih sedar bahawa stesyen yang kita sampai pada 8 Mac 2008 yang lalu bukanlah perhentian terakhir.

Amatlah malang jika kamu memikirkan bahawa inilah perhentian terakhir, maka kamu akan merasakan tujuan kita telah tercapai, maka apa yang akan berlaku dalam usaha menegakkan system Islam (tujuan hakiki) akan mula mengendur, daya motivasi dan kretiviti semakin pudar, lambat laun kemudiannya akan lenyap tanpa bekas. Akhirnya kita selesa berada di perhentian itu untuk selamanya tanpa lagi mahu bergerak ke perhentian hakiki yang sebenarnya.

Pemuda dan pemudiku,

Itulah salah satu sebab Islam tidak ingin tujuan mutlaknya digantikan dengan tujuan yang terbatas setakat duniawi ini, sepertimana system komunis yang telah secara automatic terhenti akibat telah sampai ketitik puncaknya. Sekarang system kapitalisme pulak akan sampai ketitik puncaknya dan akan berhenti juga secara automatic. Hanya system Islam yang tidak akan mencapai titik puncaknya kerana sebagai makhluk yang terbatas, manusia tidak akan mampu mencapai Allah Yang Mahamutlak dan Tidak Terbatas.

Akan tetapi setiap derap langkah yang diayun oleh kita dan di arahkan kepada Allah akan membuahkan kebajikan sekaligus mendorong kita untuk semakin melipatgandakan seluruh ikhtiar dan tenaga mencapai Sistem Pemerintahan Islam dan seterusnya keredaanNya di akhirat nanti.

Pemuda dan pemudiku,

Bingkas bangun dari kealpaan! Ini bukan perhentian terakhir …. Perjalanan kita masih jauh menuju ke perhentian yang berikutnya.

1 comment:

audit said...

Pemuda Kedah jagalah kerajaan kedah tu baik2 ya. Jangan slow sangat.