Sunday, February 17, 2013

SEKEPING SURAT MAHASISWA RIUH SATU PEKAN... ADUHAI NAJIB !!!



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kepada,
Rakyat Pekan, Pahang.

Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri pertama pernah berpesan,

“Selepas semua yang telah dikatakan dan dilakukan, kita tidak mempunyai negara lain yang kita boleh katakan sebagai negara sendiri . Samada baik atau buruk, hanya Malaysia rumah kita dan tidak ada tempat yang lebih baik daripada rumah sendiri. Setiap rakyat Malaysia mempunyai peranan dalam mengurus hal ehwal Negara, samada  kecil atau besar, kaya atau miskin, tua atau muda, rakyat perlu hadapi hari ini dan masa depan. Rakyat perlu buktikan mereka mampu menunaikan amanah yang dipikul”

Oleh itu bagi kami Mahasiwa berpendapat,

Adalah menjadi tanggungjawab setiap rakyat malaysia untuk menjunjung pesanan ini. Maka kami sebagai generasi muda, berazam untuk sentiasa menjadikan Malaysia sebagai rumah kami yang tercinta.  Hanya Malaysia satu-satunya Negara yang kami ada dan perlu kami jaga. Di sinilah tempat tumpahnya darah kami dan disinilah bakal lahirnya anak cucu kami. Siapalah kami tanpa Malaysia. Oleh itu kami akan pastikan kedaulatan Malaysia akan sentiasa dipertahankan biarpun kami terpaksa berkorban hingga ke titisan darah yang terakhir.

Jika dahulu, sewaktu ekonomi Negara masih dalam keadaan baik, walaupun gaji rakyat tidak tinggi, namun kos kehidupan adalah rendah memandangkan harga barangan masih murah. Hari ini, kos untuk pelajaran anak-anak yang bersekolah tidak kurang dari 500 ringgit untuk seorang anak. Untuk pelajar universiti seperti kami pula belanja pelajaran adalah tidak kurang daripada 7000 ringgit setahun. Tidak dapat kami bayangkan betapa sukarnya para ibu dan bapa yang berpendapatan rendah ingin menampung pembelajaran anak-anak.

Kami sendiri sebagai pelajar Universiti terpaksa berhutang untuk membolehkan kami mendapat segulung ijazah. Selepas tamat belajar, kami sudah dibebankan dengan hutang walaupun belum tentu dapat berkerja. Andaipun kami dapat berkerja, sudah pasti gaji permulaan masih rendah dan kami terpaksa membayar hutang pelajaran. Beban hutang ini menyebabkan masa depan kami semakin kabur. Kerana kami juga terpaksa berhutang untuk membeli kereta dan rumah.

Kami sedar kerajaan ada menyediakan bantuan dengan memberi sejumlah wang tunai kepada rakyat. Tetapi bagi kami bantuan itu hanya meringankan sementara beban rakyat. Setelah wang tunai itu habis digunakan, rakyat akan kembali berhadapan dengan beban kos hidup yang tinggi. Bagi kami, jika benar-benar ingin  meringankan beban rakyat, Kerajaan perlu berusaha keras untuk menurunkan harga barangan keperluan harian termasuk minyak kenderaan dan memberi pendidikan percuma kepada rakyat. Dengan cara ini beban kewangan rakyat dapat dikurangkan secara berterusan.

Lebih menyedihkan, walaupun bergaji kecil, rakyat tetap taat membayar cukai kepada kerajaan. Rakyat membayar cukai pintu, cukai jalan, cukai barangan dan tol-tol di lebuhraya. Namun beratus juta ringgit duit rakyat hilang begitu sahaja menurut Laporan Audit Negara pada tahun 2011. Pemimpin selalu menagih setia daripada rakyat, namun pemimpin terus bermewah dan rakyat masih hidup susah. Isteri pemimpin membeli beg tangan berharga ribuan ringgit dan memakai cincin berharga jutaan ringgit. Tetapi rakyat terpaksa mencatu makanan harian kerana duit belanja yang tidak mencukupi.

Rakyat sebagai tuan kepada Negara Malaysia berhak untuk mendapat kehidupan yang lebih selesa berbanding hari ini. Para Ibu bapa sepatutnya boleh mendapat gaji yang lebih tinggi. Barangan keperluan harian sepatutnya lebih murah daripada harga hari ini. Ibu bapa juga sepatutnya tidak terbeban dengan kos pembelajaran anak-anak jika kerajaan dapat memberi pendidikan percuma dan biasiswa kepada rakyat.  Kami yakin semua ini boleh dilakukan kerana Malaysia merupakan sebuah Negara yang kaya. 

Pendapatan Negara dalam satu tahun mencecah 500 bilion ringgit kerana Malaysia juga merupakan Negara yang kaya dengan hasil petroleum.

Tiba masanya untuk kami sebagai generasi muda mengubah kepimpinan Negara yang sedia ada. Kami rasakan Barisan Nasional perlu direhatkan setelah 55 tahun memerintah Negara. Kami nekad untuk menjadikan Pilihanraya akan datang sebagai masa untuk BN bermuhasabah di atas segala perlakuan semasa menjadi kerajaan Malaysia. Pilihanraya akan datang kami generasi muda akan mengundi perubahan. Kami ingin memberi peluang kepada Malaysia untuk ditadbir oleh pemimpin baru.

Tidak salah kita mecuba kerajaan yang baru, kita berhak untuk mengundi BN, kita juga berhak untuk mengundi selain BN. Jika kepimpinan baru nanti gagal memenuhi kehendak rakyat, maka kita berhak untuk kembali memenangkan BN sebagai kerajaan Malaysia.  

“UNDI ANDA UNTUK ANAK CUCU ANDA”

Sekian.

Yang Benar 


SYIS KADIR
Pengerusi
Gerakan Mahasiswa Pru 13.

Sumber surat klik di sini 

2 comments:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI