Wednesday, September 16, 2009

PEMERINTAHAN SEKULAR DAN AGAMA

Aku sedang memerhati pemimpin pemerintahan dalam abad ke 21 atas muka bumi ini yang betul-betul menjaga rakyat, pemimpinnya hidup sama taraf dengan rakyat, tidak bongkak, tidak sombong, tidak angkuh, tidak lupa daratan dan mempunyai berbagai lagi sifat baik sebagai peguasa.

Penilaian adalah seperti di bawah:-

Dalam Pemerintahan Sekular - pemerintahan cara sosialis dapat tempat pertama

Dalam Pemerintahan Agama - pemerintahan cara nabi dan keluarga nabi dapat tempat pertama.

Dalam Pemerintahan Sekular - pemerintahan cara kapitalis dapat tempat tercorot.

Dalam Pemerintahan Agama - pemerintahan cara Yazid dapat tempat tercorot.

Ukuran yang dibuat bukan dari segi kemajuan material, ukuran yang dibuat ialah dari segi sifat insani yang terpancar dan berjaya menenggelamkan sifat rakus kebinatangan dalam diri pemerintahan tersebut.

Topeng-topeng manusia mula tertanggal dari muka mereka yang menganut fahaman kapitalis dan Yazid sebaik sahaja mereka mula mendapat sedikit kekuasaan. Lalu terserlahlah sifat kebinatangannya yang sebenar.

Aku sedang berfikir sedalam-dalamnya bagaimana cara terbaik menumpaskan mereka ini, agar pemerintahan cara nabi dan keluarganya berjaya ditegakkan dibumi tumpah darahku ini.

4 comments:

Citarasa Pedas said...

sholawat. allahumma salli'ala muhammad, wa alihi muhammad.

abukhuzaifah said...

aku setuju.kena kaji lebih mendalam utk mendapatkan pemerintahan islam semula.

TEROPONG UMMAH said...

Kedah lagu mana bib - muawiyah wal ali kot?. Ha ha

Anonymous said...

an pun sedang di buai pengaruh syiah. pi dah syiah .apa sumbangan syiah terhadap islam? lu tak tau ka rafsanjani ziarah makam rasul saw lepas tu dia ludah kat makam abu bakar dan omar.shitt lu syiahh imamiah.lu buat statement la sebaik2 pemerintahan islam ialah smsa nabi dan khulafa arrashidin.baru betul.lu kagum sngat dengan iran ka? tak payah kagum .dia cakap besaq saja nak hemtam yahudi tapi yang dok mampus puak sunni ja.dia tumpang tui hasan nasrullah.kalau betoi2 berani perang la macam mesir jordan syria saudi buat tahun 67 dulu.wa cakap puak sunni sekular pun lebih berani dari islamic repulic iran yang lu syok tu.wa tuggu la bom nuklear dia nak bom sapa