Friday, August 13, 2010

Wahai orang yang berselimut!!!

Bacaan Ayat Suci Al-Quran oleh Sdr. Ameen Pouya, Surah Al-Muzzammil (20 ayat). Di Turun di Makkah. Bacaan dari ayat 1 hingga 9.

(1) Wahai orang berselimut. (2) Bangunlah dimalam hari kecuali sedikit. (3) Seperdua atau kurangilah daripadanya sedikit. (4) Atau tambah daripadanya, dan bacalah Al-Quran dengan perlahan-lahan. (5) Sesungguhnya kami hendak menurunkan kepada engkau perkataan yang berat. (6) Sesungguhnya bangun malam itu adalah lebih mantap dan bacaan lebih berkesan. (7) Sesungguhnya bagi engkau pada siang hari adalah urusan-urusan yang panjang. (8) Dan sebutlah nama Tuhan engkau dan tunduklah kepadaNya sebenar-benar tunduk. (9) Tuhan dari Masyrik (Timur) dan Maghrib (Barat), tiada Tuhan melainkan Dia; maka ambilah Dia jadi pelindung.



Pemuda dan Pemudi ku,

Hari ketiga Ramadhan sudah dilalui. Pergiatkanlah amalan kebaikkan.

Bangunlah malam, berqiamullail untuk memperteguhkan keyakinan bahawa kita dijadikan olehNya (Allah), dunia ini dijadikan olehNya (Allah) dan peraturan juga telah diturun olehNya.

Perkuatkan jihad, dan perjuangan untuk merealisasikannya, kerana ia sebenarnya adalah peraturan yang terunggul walaupun dibenci oleh raja-raja dan penguasa kerana takut dengan Tuhan Manusia mereka iaitu British dan Amerika!

Syahid cita-cita kita! Hari inilah 313 pejuang Islam mencapai kemenangan di Medan Badar.

No comments: