Friday, July 4, 2008

KEPADA YANG TERKENA FITNAH

SubhanalLah…. Maha Suci Allah

Pemuda dan Pemudi ku

Apakah yang akan kamu lakukan jika fitnah telah terpalit ke atas mukamu, ketika kamu berusaha keras untuk mendaki tangga kekuasaan seperti yang berlaku kepada Mohd Najib bin Abd Razak dan Anwar bin Ibrahim?

Pemuda dan Pemudiku, bagiku ianya cukup mudah………. Jika kita kembali kepada akhlak Islam.

Bagi yang terkena fitnah tersebut…….. letaklah jawatan.

Bagi yang terkena fitnah tersebut…….. buangkan sementara hasrat mendaki puncak kuasa.

Bagi yang terkena fitnah tersebut……... umumkanlah sedia diadili dengan saksama oleh pihak berwajib mengikut hukum Al-Quran dan Sunnah NabiNya.

Bagi yang terkena fitnah tersebut……… janganlah merasakan dirinya seorang sahaja yang mampu mentadbir Malaysia ini (Ada lagi mereka yang masih bersih tidak terfitnah dan mampu).

Bagi yang terkena fitnah …….. berserahlah kepada Allah swt

Bagi yang terkena fitnah……. jangan ada langsung fikiran gila kuasa sehingga sanggup buat apa sahaja.

Bagi yang terkena fitnah……. mengundur diri bukan bermakna berjiwa kecil, tetapi sebenarnya adalah berjiwa besar seperti Nabi Yusuf yang difitnah tetapi sanggup memilih penjara walaupun dirinya benar.

Bagi yang terkena fitnah…… dunia ini sementara…. akhirat adalah kehidupan yang kekal abadi.

Bagi yang terkena fitnah……. mungkin didunia ini tercela, tetapi diakhirat terpuji dengan syarat tetap berada di landasan keredaanNya.

Bagi yang terkena fitnah……. penyataan mengundur diri mendaki puncak kuasa secara automatik akan mengendurkan fitnah yang melanda

Bagi yang terkena fitnah….. menangislah kepada Allah swt


Pemuda dan Pemudiku berdoalah kepada Allah semoga aku dan kamu semua dihindarkan Allah dari gejala fitnah.

Pemuda dan Pemudiku elakkan dirimu mula terjebak dengan mencintai harta orang lain, wanita orang lain, jawatan orang lain dan unsur-unsur kemaksiatan.

Pemuda dan Pemudiku gagahkan dirimu menahan nafsu syahwat untuk tidak melayari laman web lucah walau sedetik…….. kerana jika kamu terjebak dengan perkara maksiat itu, adakah kamu tidak malu didepan Allah Azzawajalla untuk menyeru manusia kepada kebaikkan tetapi dirimu sendiri terpalit noda dan dosa.

Sesungguhnya unsur fitnah bermula dari jiwa dan nurani yang kotor….. oleh itu marilah kita kembali kepada akhlak Islam untuk berjuang membersihkan hati nurani manusia melalui jihad menegakkan kembali sebuah masyarakat yang mendapat rahmat Tuhan di bawah payung sistem pemerintahan Islam.

“Ukuran kejayaan kekuasaan bukanlah hanya semata-mata boleh mendaki puncak kuasa, tetapi ukuran kejayaaan kekuasaan ialah sejauh mana kita dapat mengembalikan sistem pemerintahan berdasar Al-Quran, Hadis, Ijmak Ulamak dan Qias dimuka bumi ini”

No comments: